IDEATECH Survey: The Impact of Thought Leadership Content on BtoB Sales in the U.S.
PR TIMES / 2024年4月23日 15時15分
【米国企業の9割以上が実感】BtoBベンダーの専門性や信頼性を判断する際に、「ソートリーダーシップコンテンツ」が重要!
ワンストップでリサーチデータマーケティングを実現する「リサピー(R)️」(https://ideatech.jp/service/research-pr)を運営する株式会社IDEATECH(本社:東京都港区、代表取締役社長:石川友夫)は、米国企業に勤めており、業務でコンテンツマーケティングに携わっている方111名を対象に、米国BtoBセールスにおけるソートリーダーシップコンテンツの効果に関する実態調査を実施しましたので、本リリースにて抜粋してお知らせいたします。
Tokyo, Japan - IDEATECH, a provider of comprehensive research data marketing services through Research+P [risəpiː](https://ideatech.jp/service/research-pr) has conducted a survey on the effectiveness of thought leadership content in U.S. BtoB sales. The survey targeted 111 individuals who work in content marketing at companies in the United States. This release provides an excerpt of the findings.
■ Survey Summary / 調査サマリー
[画像1: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/45863/228/45863-228-cb7747e52fb28521d1c3355194f1ddff-1999x1500.png?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
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日本語バージョン
米国BtoBセールスにおけるソートリーダーシップコンテンツの効果に関する実態調査
English ver.
Survey of the Impact of Thought Leadership Content on BtoB Sales in the U.S.
■ Survey Overview / 調査概要
- Summary: Survey of the Impact of Thought Leadership Content on BtoB Sales in the U.S.
- Methodology: Conducted through IDEATECH's online Research PR service Research+P [risəpiː].
- Survey Duration: March 25, 2024, to March 26, 2024.
- Respondents Profile: 100 content marketing professionals from U.S. companies with experience using ChatGPT.
- 調査概要:米国BtoBセールスにおけるソートリーダーシップコンテンツの効果に関する実態調査
- 調査方法:IDEATECHが提供するリサーチPR「リサピー(R)︎」の企画によるインターネット調査
- 調査期間:2024年03月25日~同年03月26日
- 有効回答:米国企業で勤めており、業務でコンテンツマーケティングに携わっている方111名
■Survey Contents / 調査内容
[画像2: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/45863/228/45863-228-04e0c3c3f70105da6f7ff1a9a2aa3f23-960x720.jpg?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
- Extremely important: 59.4%
- Somewhat important: 31.5%
- Not very important: 3.6%
- Not important at all: 1.8%
- Unsure / Cannot answer: 3.6%
[画像3: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/45863/228/45863-228-b92e190b39a7d3223c3bc83300a382ce-960x720.jpg?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
- Whitepapers / eBooks: 44.4%
- Research reports: 61.2%
- Blog posts: 36.9%
- Success stories / Case studies: 52.2%
- Infographics: 23.4%
- Webinars: 35.1%
- Podcasts: 36.0%
- Videos: 26.1%
- Other: 1.8%
- Unsure / Cannot answer: 1.8%
[画像4: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/45863/228/45863-228-b069fbf96cdb872ac1bde89f9aa6b250-960x720.jpg?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
- It should significantly increase: 55.8%
- It should slightly increase: 35.1%
- It should not increase much: 4.5%
- It should not increase at all: 2.7%
- Unsure / Cannot answer: 1.8%
■Key Findings / まとめ
In this survey, we explored the impact of thought leadership content on B2B sales in the United States, focusing on 111 individuals employed by U.S. companies and involved in content marketing.
We discovered that 91.0% of respondents view thought leadership content as important for assessing the expertise and reliability of BtoB vendors. Additionally, 91.9% reported that such content has sparked their interest in products or services, and 92.8% stated it influences their purchasing decisions. The primary reason for engaging with thought leadership content, cited by 73.8% of participants, is to understand industry trends and developments. The types of content that garnered the most interest were research reports, success stories and case studies. Moreover, a significant majority believe that the quality of thought leadership content can enhance trust in BtoB vendors, with 91.0% suggesting that BtoB companies should increase their output of such content to attract more customers.
The findings of this survey underscore the power of thought leadership content. In today's information-saturated society, sources of information that are both reliable and authoritative are crucial for fostering strong relationships between companies and their customers. Content that is unbiased and grounded in data or presents opinions from industry experts is especially valuable to readers. The positive influence that companies' thought leadership content has on BtoB sales is pivotal for establishing their brand and building market trust. By offering high-quality content, companies can connect with a broader audience of potential customers, paving the way for new opportunities for business growth.
今回は、米国企業に勤めており、業務でコンテンツマーケティングに携わっている方111名を対象に、米国BtoBセールスにおけるソートリーダーシップコンテンツの効果に関する実態調査を実施しました。
まず、91.0%が、ソートリーダーシップコンテンツはBtoBベンダーの専門性や信頼性を判断する際に「重要」と見なしていることがわかりました。さらに、91.9%がこれらのコンテンツを通じて製品やサービスに関心を持った経験があり、92.8%が購入意欲に影響があると回答しています。ソートリーダーシップコンテンツを読む主な目的としては、「業界のトレンドや動向を理解するため」が73.8%で最も多く、関心があるコンテンツタイプには「調査レポート」や「成功事例・ケーススタディ」が挙げられました。また、ソートリーダーシップコンテンツの質が高いほど「BtoBベンダーへの信頼感が向上する」と感じる人が多数を占め、91.0%がBtoB企業の顧客獲得のためにソートリーダーシップコンテンツの量を「増やすべき」と考えています。
今回の調査では、ソートリーダーシップコンテンツの力が明らかになりました。情報があふれる現代社会において、信頼性と専門性の高い情報源は、企業と顧客との強固な関係構築に不可欠です。特に、データに基づいた中立的な内容や業界の専門家による意見は、読者にとって大きな価値を持ちます。企業が提供するソートリーダーシップコンテンツがBtoBセールスに与える肯定的な影響は、企業が自身のブランドを確立し、市場での信頼を築く上で重要な役割を果たします。質の高いコンテンツを提供することで、企業はより多くの潜在顧客との接点を持つことができ、ビジネス成長の新たな道を開くことができるのではないでしょうか。
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米国BtoBセールスにおけるソートリーダーシップコンテンツの効果に関する実態調査
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Survey of the Impact of Thought Leadership Content on B2B Sales in the US
■Grow Your Business with Research Data Marketing: Research+P [risəpiː] / リサーチデータマーケティングで事業を成長させる『リサピー(R)︎』
[画像5: https://prcdn.freetls.fastly.net/release_image/45863/228/45863-228-c48f2e535bb7ad67587d7af927b7c306-638x248.png?width=536&quality=85%2C75&format=jpeg&auto=webp&fit=bounds&bg-color=fff ]
Research Data Marketing Research+P [risəpiː] is a service that leverages survey research to capture public opinion as evidence and utilizes that research content in press releases, white papers, newsletter content, sales materials, and websites to accelerate marketing efforts. With a delivery timeline of 20 business days from project approval, the service swiftly advances business initiatives.
Research+P [risəpiː] Website: https://ideatech.jp/service/research-pr
Research+P [risəpiː] Official Note: https://note.com/research_pr
Research+P [risəpiː] Official Twitter: https://mobile.twitter.com/researchprjp
リサーチデータマーケティング『リサピー(R)︎』は、アンケート調査により世の中の声を裏付けとして取り、そのリサーチコンテンツをプレスリリースやホワイトペーパー、メルマガコンテンツ、営業資料、Webサイトなどに活用し、マーケティングを加速させるサービスです。企画決定から20営業日の納品で、スピーディーに事業を推進します。
『リサピー(R)︎』公式サイト|https://ideatech.jp/service/research-pr
『リサピー(R)︎』公式note|https://note.com/research_pr
『リサピー(R)︎』公式Twitter|https://mobile.twitter.com/researchprjp
■Company Overview / 会社概要
Company name: IDEATECH Inc.
Representative: Tomoo Ishikawa, CEO and Representative Director
Address: 1001 Maison Aoyama, 2-7-26 Kita-Aoyama, Minato-ku, Tokyo, 107-0061, Japan
Date of Establishment: February 2010
Services:・PR Consulting Service
・Research Data Marketing Research+P [risəpiː]
URL: https://ideatech.jp
会社名 :株式会社IDEATECH
代表者 :代表取締役社長 石川友夫
所在地 :〒107-0061 東京都港区北青山2-7-26 メゾン青山1001
設立日 :2010年2月
事業内容:1.IDEAコンテンツ事業
・リサーチデータマーケティング「リサピー(R)︎」サービス
・レポートマーケティング「レポピー(R)︎」サービス
・アニバーサリーマーケティング「アニピー(R)︎」サービス
・Q&Aマーケティング「X-Questions(R)︎」サービス
2.IDEAマーケティング事業
3.IDEAデザイン事業
4.IDEAセールス事業
5.PR戦略コンサルティングサービス
URL :https://ideatech.jp
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